Header Ads

Hydroponics (Sera Otomasyon) Ana kumanda paneli



Ana kumanda paneli nihayet bitti.
Yazılımdan ziyade donanım meşgul etti.
Prototip de olsa düzgün olsun istedim ve özendim.
Kutulamada Altınkaya plastik proje kutusu kullandım ama ön ve arka plakaları Db 9 ve 15
konnektörlere göre tasarım yapıp 3D yazıcı ile bastım.

Cihaza 3 şekilde erişim sağlandı.
Birincisi internet üzerinden erişim. Zaten hemen hemen tüm tasarladığım cihazlarda bu özelliğin olmasını istiyorum. Kısaca bu cihaz da bir IoT ürünü oldu.

Diğeri lokal ağdan, cep telefonu ile erişim. Bir web arayüzünden canlı veriyi, log dosyasını görebiliyorsunuz. Yine röle durumlarını programlamaya yarayan json config dosyasını buradan gönderebiliyorsunuz.

Son erişim yöntemi de klasik LCD ve button şeklinde.

Daha önceki yazıda da belirttiğim gibi cihazın internet erişimini ESP sağlıyor.
Ama cihaz çevrimdışı olarak da kullanılabiliyor.
SD'den yükleyeceğiniz CONFIG dosyası ile input / output programlamasını yapabiliyorsunuz.
Bu da 3 şekilde olabiliyor.
1) Manuel on/off
2) Değişken tabanlı... ISI / NEM vb. sensör verilerine göre Röle'lerin durumlarının belirlenmesi
3) Zaman ayarlı röleler (Anlık, Günlük, haftalık)

Db9 ve Db15 konnektör seçtim. Bu sahada uygulama kolaylığı getiriyor.
Sabit bağlantıdan kaçınmak istedim. Herhangi bir arıza durumunda direk olarak cihazı alıp
atölyede inceleme imkanı olsun istedim.



Cihaz veri toplama işini hem kendi üzerindeki SD'ye hem de internete bağlı ise BULUT üzerinde veritabanına yapıyor.
Aplikasyon ile AKILLI TELEFON üzerinden SERA verilerine anlık olarak erişim mümkün.
Röleler (çıkışlar) yine SD üzerine yazılacak json dosyaları ile veya internet üzerinden çekilen dosyalar ile programlanabilmektedir. 

SAHA şartlarını gözönüne alarak yazılım güncellenmesini SD boot ve uzaktan kablosuz güncelleme şeklinde yaptım. Böylece sürekli cihazı söküp eve getirmek gerekmeyecek. 

Şimdi sıra SAHA kurulumunu yapmakta. 
Pompalar, Sulama sistemleri, vanalar, OZON ıvır zıvır eklenerek sistem çalışır hale getirilecek. 

Şimdilik bu kadar.. ev çalışması bitti.... Artık SAHA'ya çıkma zamanı.
SAHA tecrübelerini de paylaşacağım.
Kalın sağlıcakla















Blogger tarafından desteklenmektedir.